top of page
FC-Logo-no-Text- black.png

OUR CUSTOMER STORIES

Discover more about our customers's excellence and how they applied the knowledge to their daily work routine and surely put their heart into what they do.

Success story from the First Class cabin,
Emirates Airlines

S__26107908.jpg

Teeranee Kijjadhip,

Flight Purser ,Emirates Airlines

ขอบคุณคุณตุ่น เพอร์เซอร์สายการบินเอมิเรสต์ที่ตั้งใจเรียนกับเราจนจบหลักสูตรบริการแบบบัตเลอร์และนำไปใช้อย่างมืออาชีพเลยค่ะ

It's important to us how our students can apply what they learned to improve their job performance. And we love this report from Dubai. Thank you very much and congratulations for your great results from the iO customer, other First class customers and teamwork satisfaction.

 

Very well done Purser Teeranee. :-)

 You are truly a great leader.

สวัสดีค่ะ เทรนเนอร์ พี่JJ 

 

น้องขอส่งข้อความนี้มาขอบคุณ 🙏 และอยากแชร์ประสบการณ์หลังจากที่มีโอกาสได้เทรนไปน้องได้เอาไปใช้อย่างไรบ้าง

 

เพราะน้องคิดเสมอว่าแค่การบริการที่ดี มันไม่ได้ทำให้เราแตกต่าง สิ่งที่ทำเราแตกต่าง คือ มันคือทีมของเราว่า

เค้าเข้าใจผู้โดยสารได้ขนาดไหนจนทำให้มัน beyond customization

 

First contact กับการเตรียมพร้อมโดย

การเตรียมข้อมูลที่อยู่แล้ว ว่าผู้โดยสารชอบ อะไร ไม่ชอบอะไร บวกกับการสังเกตจากพูดคุย ครั้งแรก มันเป็นการสร้าง engagement เล็กๆน้อยๆ

 

แต่ระหว่างทางทีมของเรา ก็ต้องคอย สังเกตปฏิกิริยา พูดคุย ถามคำถาม พร้อมกับลองนำเสนอ เพี่อให้เข้าใจ ผู้โดยสารของเรามากขึ้น เช่น ถ้าเห็นวิธีการวางแก้ว ว่าผู้โดยสารชอบให้วางฝังซ้าย ก็วางฝั่งซ้ายแทนฝั่งขวาทุกครั้งที่เสริฟ อีกท่านเรามองวิธีการทาน สังเกตว่าไม่ชอบให้อาหารมีซอสราด เราก็เตรียมจัดเสริฟ ให้แยก

ซอสราด พร้อมข้าวและผักเคียง แยกกัน เพราะเราได้สังเกตว่า ผู้โดยสารมีความพอใจ และชอบการจัดวางแบบนี้มากกว่า 

 

เพราะการบริการที่แตกต่าง คือการบริการที่ตอบสนองความต้องการของผู้โดยสารมากที่สุด ถึงแม้มันจะต้องปรับเปลี่ยน ไม่ได้ตาม standards แต่ flexibility และ personalize service ตามความต้องการของผู้โดยสาร มันทำให้เห็นว่า เราใส่ใจเค้าขนาดไหน detail เล็กๆน้อยๆ ที่ใช้ทั้งเวลา และความเอาใจใส่ มันสร้างความประทับใจ แล้วมันทำให้ งานนี้ มีความพิเศษมากขึ้น 

 

และมันจะสร้างความประทับใจ แบบที่ผู้โดยสารจะพูดออกมาได้ว่า This is exactly what I need and this is how I like… how can you read my mind. :-)

 

สิ่งเหล่านี้ มันสร้างความสัมพันธ์ และบรรยากาศพิเศษให้กับผู้โดยสาร และลูกเรือที่ให้บริการไปพร้อมๆกัน เพราะงานที่ทำมันคือมากกว่าแค่บริการ แต่มันคือการส่งความสุข

 

ขอบคุณพี่JJ อีกครั้ง สำหรับความรู้ และความใส่ใจที่ทำให้น้องได้ส่งต่อ ความพิเศษในงานนี้ให้กับทีมนะคะ 

 

ตุ่น ธีรนี 

Teeranee Kijjadhip, Flight Purser ,Emirates Airlines

เพอร์ตาหยี บ้านนางงาม แห่ง EK...

S__32686156_edited_edited.jpg

Savita Soonthornsaratoon (Ice)

"After the training, I understand that customer empathy is understanding the clients from their side, feel what they feel, try to understand whether really mean.

Once I can connect with our clients in the deeper level,

I’ll understand what they really need an deliver the right solutions for them."

S__32686157_edited_edited.jpg
Thanachoke Chatpangta (Game)

"After the ‘E-Commerce Customer Service’ training, I tried to empathize customers more and put myself in their shoes.

Nowadays I found myself voluntarily got out of my way to solve customer’s problems.

Without taking it personal,I am happier at work too."

S__32686159_edited_edited.jpg
Phitchayaphak Suwanna (Som)

"I pay more attention to details, try to work faster and more efficient.

After the training, our team understand each other's challenges and strength more, hence we work collaboratively to achieve our team goal effectively."

At Your Service

Our private course can be ‘On Site Delivered’ and ‘Customized’  to suit your organization’s requirement. Please contact us for further discussion. 

Above are some feedback from our 'E-commerce customer service' course which is one of our signature course , delivered to our Omni channel business clients.

The course is essential to both customer adviser team who remotely looking after clients to front line showroom staffs.  

Piri,Trainer
S__42336286_edited.jpg

You are busy doubting yourself while so many people are intimidated by your potential.

Nice to meet you!

You can find out more about our trainer here.

WHAT PEOPLE SAID

Very professional and with great experiences! Highly recommend

Sebastian Bergstroem  / Directer / Tcb Corporation

First Class services provides excellent training. I really recommend their services.

Yohann  / Managing directer / Bangkok first-aid training

The First class Butler has matched me to the job that fitted with my skills and abilities.

They are very responsive to requests.

The work coordination has been fantastic. 

They always follow up and touch base with me with most needed advice. 

Ms. P, Executive Butler to UHNWI in Thailand

Literally First Class Trainer! 
Got a chance to learn with khun Piriyasini Chulasuwan since I was a uni student.

She flew across the world for sharing experience and coaching us to become a better person. She is a real professional trainer and a great advisor!

Love the way she’s always be there for students and giving a first class supportive.

Isabel Yuangthong

“Thank you for

your effort.

Very well organized and prepared.

The session

was diligently delivered.”

— Suteera, Exexcutive PA

“The training has been really fun,

eye opening

and

new knowledge gaining.”

— Wisa, Ex Senior flight attendant,Emirates Airline 

YOU ARE THE CENTER OF OUR UNIVERSE.

Thank you very much for allowing us to be a part of your success.

bottom of page